https://goldendigital.hu

Közösségi felületek>mitől működik sikeresen?

Nemcsak beszélgetéseket folytathatunk ezeken a felületeken, hanem azonnal, valós időben reagálhatunk a látott tartalmakra, és mi magunk is közzé tehetünk tartalmakat:

  • életeseményeinket,
  • véleményünket,
  • tudásunkat megoszthatjuk
  • képek, videók, gifek, emojik, formájában,
  • élő adásokon,
  • posztokon,
  • történeteken,
  • kommenteken keresztül.

A social media egyaránt alkalmas arra, hogy az offline térben megismert emberekkel, márkákkal, művészekkel, szervezetekkel tartsuk a kapcsolatot, és arra is, hogy új ismeretségeket kössünk. A legnépszerűbb hazai social media felületek közé sorolható ma a Facebook, az Instagram, a TikTok, a YouTube és a LinkedIn.

Röviden: majdnem ugyanúgy, ahogy személyes kapcsolattartásra és szórakozásra is használod, csak egy kis csavarral. A social media eszközök ugyanis megadják a lehetőséget, hogy a közösségi kommunikáció közvetlen természetességével lépj kapcsolatba a vevőiddel, miközben professzionális és cselekvésre ösztönző tartalmakkal látod el őket. Bonyolultnak hangzik? Ne aggódj, valójában nem az – szedjük kicsit szét!

Az alaphelyzet az, hogy aktív vagy a közösségi média felületeiden: feltüntetted az elérhetőségeidet, kitetted a logódat profilképnek, és hetente többször posztolsz valamit. Már ezzel is sok érdeklődőt elérhetsz, de az igazi szintlépés akkor következik be, ha elkezdessz

  • tudatosan, stratégia mentén tartalmakat gyártani, és
  • social media eszközöket használni.

Az első ponthoz a kulcs egy tartalomnaptár (content calendar néven is emlegetik). Ebben hétről hétre, hónapról hónapra betervezheted, hogy mikor milyen tartalmat szeretnél közzétenni. Ahhoz pedig, hogy mind ehhez ötleteket meríts, érdemes inspirálódni más oldalakon!

Tartalomkészítés során például sok terhet levehetnek a válladról az olyan ingyenes, online kép és videószerkesztő programok, mint például a Canva: segítségükkel úgy gyárthatsz bármilyen grafikai gyakorlat nélkül friss, izgalmas tartalmakat a social media oldalaidra, hogy közben hű maradhatsz a márkád vizuális arculatához.

Ha Facebookon vagy a legaktívabb, fontos, hogy ismerd a „Bejegyzés időzítése” lehetőséget, ami egyszerű használatával segít az oldaladnak „előre gondolkodni”. Ha azonban több social media felületen is szeretnél aktívan kommunikálni, érdemes olyan megoldásokat is bevetni, mint például a HootSuite vagy a SocialPilot, amelyek segítenek minden felületet egy irányítópult alá rendezni.

Az is rendkívül fontos, hogy bejegyzéseid, közösségi média aktivitásaid teljesítményét ellenőrizni tudd. A kedvelések száma önmagában még nem a siker mércéje! Ennél komplexebb a kép. A megfelelő social media eszközök szerencsére megkönnyítik, hogy átlásd. Az előbb említett, időzítési funkciójuk miatt népszerűvé vált eszközök nagy része elemzési lehetőségekkel is fel van szerelve, de a legrészletesebb eredményt a műfaj két nagy klasszikusa, a Facebook Analytics és a Google Analytics.

Amikor az organikus követőid kezelésében már van egy kis tapasztalatod, jöhet az igazán izgalmas rész: a social media hirdetés!

people using a smartphone
Photo by cotton Bro studio on Pexels.com

RÖVIDEN> A SIKER TITKA LÉPÉSEKBEN:

  1. A közösségi kommunikáció változatos ezeken a felületeken
  2. Valós időben tudsz kommunikálni az ügyfelekkel
  3. Valós időben tudsz tartalmat közzétenni
  4. Lehetőséget ad ahhoz, hogy kapcsolatokat építs
  5. Tarthatod a kapcsolatot már meglévő offline ügyfelekkel is
  6. Természetes kommunikációval, bizalmat építve új ügyfelekre tehetsz szert
  7. Rendkívül magas szinten is átadhatsz tudásanyagot és információt könnyedén
  8. Önállóan is képes lehetsz minden tartalom elkészítéséhez
  9. Saját tempódban tudod az ismereteidet növelni

További érdekes cikkekért és tartalmakért iratkozz fel a blog hírlevélre:

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Discover more from Golden Digital Webdesign

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading