https://goldendigital.hu

Konverzió a Social media oldalakon

Számodra is elérhető az ismereteanyag ahhoz, hogy olyan posztokat és videókat tudjál készíteni melyek elérik a célt.

Mi a cél?

Mindenkinek más, de egy valamiben sokatok egyazon irányba halad> konverziót elérni a posztokkal.

konverzió az a pont, amikor a marketing üzenet címzettje (látogató) elvégez egy – a vállalkozás által kívánt – cselekvést. A Google szerint akkor beszélhetünk konverzióról, ha a felhasználó végrehajt valamilyen, a vállalkozás számára értékesként meghatározott műveletet. Röviden, mikor valakit ráveszünk arra, hogy reagáljon a felhívásodra (más néven call-to -action).

  • A közösségi oldalak megkerülhetetlen eszközök a márkahűség kialakításában.
  • Az elkötelezett követőid akár maguktól is ajánlanak másoknak, akik pedig a social felületeken fognak először tájékozódni a vállalkozásodról.
  • A közösségi médiában nyerheted el a célközönség tagjainak bizalmát. Azok, akik rendszeresen követik valamely közösségi oldalad, nagyobb arányban fognak konvertálódni, mint egy teljesen “hideg” felhasználó, aki esetleg most találkozott veled először.

Vállalkozástól függően többféle konverzió létezik. A marketingesek által gyakran említett fő konverziók a következők:

  • Leadek
  • Email feliratkozások
  • Űrlapok kitöltése
  • Regisztráció
  • Előfizetés
  • Egy kulcsfontosságú oldal látogatása
  • Telefonhívások 

Megfelelő használat esetén a konverzió elemzés feltárhatja, hogy mely online csatornák a leghatékonyabbak egy adott termék vagy szolgáltatás népszerűsítésére. Ha az adatok azt mutatják, hogy alacsony a konverzió, akkor ez azt is jelentheti, hogy valami gond van a szolgáltatással vagy a termékkel.

De mutathatja azt is, hogy a szöveges tartalom nem megfelelő ezért a potenciális ügyfél nem vásárol vagy lép velünk kapcsolatba.  Konverziókövetés nélkül a sötétben tapogatózunk, hiszen nem tudjuk eldönteni, hogy mi az ami működik is mi az ami nem. Ennek eredménye az lehet, hogy olyan online marketing folyamatokra költünk, ami nem is termel bevételt számunkra.

Konverzió növelésnek rengeteg módszere van. Ez teljesen egyedi minden weboldal esetében, azonban van pár olyan tippem, ami szinte minden esetben hasznosítható.

Egy jól megírt szöveg elengedhetetlen ahhoz, hogy növelni tudd a social oldalad, weboldalad konverzióját. Sokan abba a hibába esnek, hogy regényeket írnak a közösségi oldalaikra vagy egy landing oldalra vagy pedig nem a megfelelő kifejezéseket használják. Pár mondatban írd le a terméked vagy szolgáltatátosod és emeld ki az előnyeit! Képzeld magad a potenciális vásárló vagy ügyfél helyébe és próbáld meg a lehető legjobban elmagyarázni azt amit nyújtasz neki!

Ha már vannak eredményeid vagy esetleg visszajelzéseid korábbi vásárlóktól, akkor jelenítsd meg a közösségi oldaladon vagy a weboldaladon. Minél több referenciát tudsz bemutatni annál jobb.

Amennyiben lehetséges akkor használj videót az oldaladon. Egy videóval sokkal többet el lehet mondani a termékről vagy szolgáltatásról mint egy egyszerű szöveges tartalommal. Ahogy a szövegnél is fontos, a videó is rövid és célratörő legyen (maximum 30-60 másodperc).

A konverzió jelentése mellett egy másik lényeges dolog a mögötte húzódó folyamatok megértése. Az online marketing konverziós folyamata az alábbi főbb lépésekből áll:

Látogatók vonzása: ez magában foglalja a különféle marketing csatornákat, közösségi oldalakat, a webhelyed forgalmának növelésére. 

Látogatók bevonzása: a vállalkozásodnak értékes tartalmakat (pl. termékleírásokat, blogbejegyzéseket, videókat) kell biztosítania a közösségi oldaladon, weboldaladon a látogató számára. Ez segít a bizalom kiépítésében, valamint hitelességet sugároz a vállalkozásodról.

Konverzió ösztönzés: a következő lépés a látogatóid ösztönzése arra, hogy teljesítsék a közösségi oldaladon, webhelyeden az általunk kívánt műveletet. Ennek motiválására használhatunk például call-to-action (CTA), azaz cselekvésre bátorító gombokat.

Nyomon követés és elemzés: a vállalkozásodnak nyomon kell követnie a közösségi oldalaid elemzéseit, honlapod és marketing kampányok teljesítményét. Ennek érdekében érdemes minden lépéshez társítani mérőszámokat és analitikai eszközöket. Utóbbiak esetén az egyik legkézenfekvőbb megoldás a Google Analytics (GA4), de például Google Ads konverzió mérés vagy a Facebook Pixel (és CAPI) segítségével is értékes információkat tudhatsz meg. Az elemzésekből megérthető, pontosan hogyan lépnek kapcsolatba a vásárlók a weboldaladdal, és azonosíthatók a fejlesztésre szoruló területek.

Optimalizálás: az előző lépés során begyűjtött adatok alapján a vállalkozásod hatékonyan optimalizálja webhelyed és a közösségi oldalad marketing stratégiáját. A konverziónövelés érdekében olyan műveleteket lehet végrehajtani ebben a fázisban, mint a weboldal tesztelése vagy az egyes marketing eszközök felülvizsgálata, vagy a kampányok költségkeretének módosítása.

Újracélzás: a nem konvertáló látogatók érdeklődést mutattak ugyan a vállalkozásod iránt, de nem hajtottak végre értékes műveleteket. Gyakran ennek az az oka, hogy még nem álltak készen a vásárlásra. A vállalkozások különböző technikákat vethetnek be, amikkel vissza csalogathatják őket a honlapra. Ilyen eszköz lehet például a hirdetések újracélzása, más típusú posztok kihelyezése és a remarketing.

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Discover more from Golden Digital Webdesign

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading