https://goldendigital.hu

Márkastratégia és a Moodboard

Mi a Moodboard?

A márkahangulattábla egy olyan tervezési eszköz, amely vizuális történetet mesél el a márkáról. Segít a márka egységes, gyönyörű megjelenésének kialakításában és fenntartásában. A hangulattáblák kulcsfontosságúak a márka identitásának vizuális esztétikájának kialakításában.

Mindent tartalmaznak a típus-ihlettől a színpalettáig, a textúrákig és a mintákig – mindazt, ami hozzájárul a márka általános hangulatához.

A hangulattábla a márka tervezésének inspirációja, olyan képgyűjtemény, amely kifejezi, hogyan szeretné, hogy márkája kinézzen és érezzen; színeket, betűtípusokat, textúrákat és még a vállalat személyiségéhez kapcsolódó szavakat is tartalmaz.

A Mood táblákat kreatívok és tervezők használták kreatív folyamatuk irányítására, és a tervezők és ügyfelek közötti érzelmi tulajdonságok kommunikálására fejlesztették ki őket.

Mikor érdemes hangulattáblát tervezni?

Bár a legtöbben elkövetik azt a hibát, hogy hangulattáblával kezdik a márkakutatást, ez nem az első lépés a márkaépítés során. Mielőtt elkezdesz ihletet gyűjteni és létrehozni a hangulattáblád, le kell ülj, és el kell végezned a tervezési munkát, amely alátámasztja, azt hogy miről is kommunikál a márkád.

Miután elkészítetted a márka lényegét, elkezdheted összegyűjteni a vizuális inspirációt, amely illeszkedik ahhoz, ahogyan szeretnéd, hogy márkád kinézzen és érezzen.

Miután létrehoztad a márkád, hangulattáblákat használhatsz, amelyek inspirálhatnak és irányíthatnak különféle kreatív projekteket vállalkozásod során, beleértve:

  • új termékek bevezetése
  • szezonális értékesítési kampányok
  • új tanfolyamok vagy programok
  • márkafotózások
  • podcast grafika
  • online tagság
  • könyvek, e-könyvek és PDF-ek
  • irodai vagy stúdiótervezés

Különböző branding hangulattáblákat készíthetsz az új kampányokhoz, programokhoz vagy termékekhez, hangulattáblákat készíthetsz értékesítési oldalakhoz, weboldalak kialakításához és mikrowebhelyekhez vagy alkalmazásokhoz is.

Mit tartalmaz a hangulattábla?

Nincsenek meghatározott szabályok, de néhány hasznos keretet be kell tartani, amikor elgondolkozunk azon, hogy mit kell felvenni a márka hangulattáblájára.

A márka hangulattáblája általában tartalmaz

  • márkahangulatszavak
  • típusú ihletet
  • logó inspiráció
  • színpaletta / színséma
  • fényképezés
  • Művészet
  • idézetek
  • textúrák
  • minták
  • illusztrációk

A legjobb, ha különböző forrásokból származó ihletgyűjteményt választassz, és nem szeretnéd, hogy az összes fotó vagy minden textúra a végén legyen. Ne feledd, hogy ez átfogó képet ad arról, hogyan kell kommunikálnod a márkád.

Használd a Canva drag and drop szerkesztőjét lenyűgöző hangulattáblák létrehozásához

Ha megpróbálunk leírni vagy megragadni valami olyan absztrakt dolgot, mint egy hangulat vagy érzés, az a frusztráció gyakorlatának tűnhet. Hogyan idézheted elő a megfelelő hangulatot, ha csak szavak vannak? Emiatt a professzionális tervezők a hangulattáblákhoz fordulnak – képek, textúrák, tipográfia, színpaletták és leíró szavak gyűjteménye. Az inspirációs tábláknak is nevezett hangulattáblák segíthetnek ötleteket és inspirációt gyűjteni egy projekthez, valamint segíthetnek gyorsabban elindulni a pályán.

A hangulattáblák, különösen a digitálisak, minden bizonnyal szórakoztató elkészíteni, de meglehetősen bonyolultak lehetnek. A Canva fogd és vidd tervezőeszközeinek használata azonban sokkal egyszerűbbé és gyorsabbá teszi a létrehozását. Böngéssz a professzionálisan elkészített sablonok lenyűgöző gyűjteményében, majd kezd el testreszabni a leginkább tetszőket, hogy tökéletesen illeszkedjenek projektedhez. Keress a canva médiakönyvtárban képeket, illusztrációkat és további tervezési elemeket, mozgasd meg a dolgokat, változtasd meg a dolgokat, majd osszd meg hangulattáblád a közösségeddel!

Szeretnéd te is saját magad elkészíteni a hangulattáblád? Lehetséges, mert készítettem neked egy egyszerű oktatóvideós tanfolyamot melyet te is könnyedén el tudsz sajátítani.

A tervezés Canva szerkesztőben történik! Neked van már Canva fiókod?

A tanfolyam ingyenes de regisztrációhoz kötött!

Színpaletta kiválasztása a hangulattáblához

A hangulattábla színpalettájának kiválasztása a márkaidentitás kialakításának egyik legfontosabb lépése.

Nem csak az a fontos, hogy olyan színeket találj ki, amelyek képviselik a márkaidentitást, hanem az is fontos, hogy olyan színeket válassz, amelyek inspirálják és motiválják ideális ügyfelei

A színpszichológia szerepet játszik mindennapi életünkben. Az ügyfelek minden nap a körülöttük lévő világ színeit használják döntéseik meghozatalához. Otthonaikban, irodáikban és autóikban színeket használnak – egyesek azt is mondják, hogy a ruházati cikkeket az alapján választják ki, hogy milyen színeket kínálnak az üzletben.

A márka hangulattáblájának létrehozásakor meríts szín ihletet a táblán belüli színekből, ügyelve arra, hogy elegendő kontraszt legyen a színek között, mivel olyan színeket szeretnél, amelyeket a háttérhez és a szöveghez is tudsz használni.

A választott színek száma a márka mélységétől és összetettségétől függ. Lehetőleg korlátozott mennyiséget kell megadni a konzisztencia megőrzése érdekében az összes márkaépítő anyagban, például a logótervezésben vagy a webhelytéma színezésében, de általában ötöt érdemes megcélozni.

Ha csúcskategóriás vagy luxusmárkát célzol meg, akkor a színpalettát legfeljebb 2-4 fő színre szükséges korlátozni.

Szólj hozzá!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Golden Digital Webdesign

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading